مطابق یافتههای این بازرسی، تا مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد برهه زمانیها تصور کلی بر این بود که خاک سپاری دراین زمانه بیشتر براساس عرضه جسد در فضای گشوده بوده میباشد، البته ایفا مطالعات کلان علمی نمایان ایجاد کرد که ساسانیان ضمن سنت قراردادن جسد در هوای گشوده، دیگر روشهای مراسمتدفین ازجمله تشییعجنازههای گودالای، خمرهای، خشتی و آجری و سنگچین را نیز به عمل میبردند کهاین زمینه میتواند دربارهی با وجود اجتماعات شرعی در گستره امپراتوری ساسانی و شاید مربوط به تقسیم طبقاتی جامعه درین آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد روزگار تعبیروتفسیر خواهد شد.
به گفته سامر نظری، علمآموخته فوق لیسانس باستانشناسی دانشکده هنر اصفهان و همکارش: «همزیستی جامعه ها مذهبی ازجمله: مسیحیان، یهودیان، مانویان، بودائیان و دیگر فرقههای فقاهتی در جامعه ساسانی، از دلایل عمده در تنوع نحوههای دفن اجساد درین زمانه میباشد. در آخرها قسم شاپور اولیه درحالیکه آئین زردشت آیین قانونی میهن بود، باتوجه به تبلیغات فراوان دین مانوی، در سراسر شاهنشاهی این رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد دین پایگاهی پایدار یافت. در سالهای آتی، دین مزدک که درواقع نهضتی زرتشتی- گنوسی بود و طرفدار تحولات اجتماعی پهناورای بود، در بعدازظهر قباد بزرگ شد و توان یافت. در کنار این آئینهای نوظهور، بسط آئین بودایی در مشرق و مسیحیت و یهودیت در نصیبهای غربی را نباید از نگاه بدور داشت».
نظری و همکارش می افزایند: «با روی عمل داخل شدن ساسانیان، عیسویان که از عصر اشکانی درین قلمرو میزیستند، راس تبلیغی مهمی در شهر الرّها داشتند. شاهان ساسانی در مبارزههای خویش با روم و در لشکرکشیهای خویش به سوریه، گاهی مجموع سکنه یک شهر را کوچ داده و در یک کدام از نقاط داخلی میهن مقیم میکردند و بخش اعظم این مهاجرین عیسوی بودند. سیاست شاهان ساسانی نسبت به عیسویان، اکثر اوقات با آزار رسانی آنها یار و همدم بود، ولی گاهی همانند عصر یزدگرد نخستین نیز نسبت به مسیحیان با ملایمت شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد خوی میشد.»
مطابق یافتههای این بازرسی، تا مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد برهه زمانیها تصور کلی بر این بود که خاک سپاری دراین زمانه بیشتر براساس عرضه جسد در فضای گشوده بوده میباشد، البته ایفا مطالعات کلان علمی نمایان ایجاد کرد که ساسانیان ضمن سنت قراردادن جسد در هوای گشوده، دیگر روشهای مراسمتدفین ازجمله تشییعجنازههای گودالای، خمرهای، خشتی و آجری و سنگچین را نیز به عمل میبردند کهاین زمینه میتواند دربارهی با وجود اجتماعات شرعی در گستره امپراتوری ساسانی و شاید مربوط به تقسیم طبقاتی جامعه درین آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد روزگار تعبیروتفسیر خواهد شد.
به گفته سامر نظری، علمآموخته فوق لیسانس باستانشناسی دانشکده هنر اصفهان و همکارش: «همزیستی جامعه ها مذهبی ازجمله: مسیحیان، یهودیان، مانویان، بودائیان و دیگر فرقههای فقاهتی در جامعه ساسانی، از دلایل عمده در تنوع نحوههای دفن اجساد درین زمانه میباشد. در آخرها قسم شاپور اولیه درحالیکه آئین زردشت آیین قانونی میهن بود، باتوجه به تبلیغات فراوان دین مانوی، در سراسر شاهنشاهی این رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد دین پایگاهی پایدار یافت. در سالهای آتی، دین مزدک که درواقع نهضتی زرتشتی- گنوسی بود و طرفدار تحولات اجتماعی پهناورای بود، در بعدازظهر قباد بزرگ شد و توان یافت. در کنار این آئینهای نوظهور، بسط آئین بودایی در مشرق و مسیحیت و یهودیت در نصیبهای غربی را نباید از نگاه بدور داشت».
نظری و همکارش می افزایند: «با روی عمل داخل شدن ساسانیان، عیسویان که از عصر اشکانی درین قلمرو میزیستند، راس تبلیغی مهمی در شهر الرّها داشتند. شاهان ساسانی در مبارزههای خویش با روم و در لشکرکشیهای خویش به سوریه، گاهی مجموع سکنه یک شهر را کوچ داده و در یک کدام از نقاط داخلی میهن مقیم میکردند و بخش اعظم این مهاجرین عیسوی بودند. سیاست شاهان ساسانی نسبت به عیسویان، اکثر اوقات با آزار رسانی آنها یار و همدم بود، ولی گاهی همانند عصر یزدگرد نخستین نیز نسبت به مسیحیان با ملایمت شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد خوی میشد.»