عفاف کلمه ای عربی و به مضمون بازدارنده و بند بین دو چیز میباشد، خواه از کارها دنیوی و اشیای محسوس باشد و یا این که از کارها معنوی و غیر محسوس. در کتاب ها لغت واژه و کلمه عفاف و حجاب به معنای حائل، پرده، مخفی کردن و نهی کردن از تلاقی آمده میباشد. (4) به کار گیری از کلمه و واژه عفاف و حجاب به معنای ستر و پوشش زن، اصطلاح نسبتاً جدیدی میباشد چون این کلمه و واژه در گذشته بیشتر به معنای پرده به کار گیری می شدهاست (5) و در قدیم و به خصوص در اصطلاح فقها واژه " ستر " به معنای پوشش، به مکان مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد عفاف، برای این خواسته به عمل می رفته میباشد. در سوره های نور و روشنایی و احزاب حدود پوشش و تماس های زن ومرد سوای بیان کلمه و واژه عفاف و حجاب اورده شده میباشد و آیه ای که در آن عفاف به فعالیت رفته میباشد مرتبط با زنان فرستاده (صلی الله علیه و آله و سلم) میباشد. (6) با این درحال حاضر معنای اصطلاحی نو این کلمه عبارت میباشد از پوششی که زن در قبال نامحرمان استعمال می کند.
تشریع وجوب عفاف در آیین یهود و التزام عملی زنان یهودی به آن تماماً پرنور و آشکار میباشد و این دستور که هنوز در برخی از زنان مؤمن یهودی رعایت عفاف بی نقص و به کار گیری از پوشش شکل مشهود است، آرم آن میباشد که عفاف منزلت والایی دربین خاندان یهود داشته میباشد. بایقین می بایست ریشه و خاستگاه رعایت عفاف از سوی زنان در ادوار تاریخ را در متنها مذهبی آن ها کاوش نمود، چون اوامر فقهی که در زمان تاریخ تداوم یافته و دستخوش تغییرات عمده ای نشده میباشد، مارا بدین واقعیت رهنمون می سازد کهاین دستورها در کتاب های مقدس از تأکید بیشتری منتفع بوده اند. (7)
در موضعها زیادی از کتاب مقدس تورات و کتاب فقاهتی تلمود که یکیاز کتابهای اصلی شرعی آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و در واقعیت فقه مدون و دستورالعمل معاش یهودیان میباشد، به صورت روشنی وجوب پوشش و نهی از اختلاط با نامحرمان و مفاد اکثری دیگر در مورد با حجب و حیا و عفت اورده شده میباشد که در حال حاضر به یه خرده از آنها اشاره میکنیم:
در مهاجرت پیدایش اینگونه میخوانیم:
( و رفقه چشمان خویش را بلند کرد و اسحاق را مشاهده کرد و از شتر خویش فرود آمده چون که از خادم پرسید: این مرد که می باشد که در صحرا به استقبال ما میاید و خادم اظهارکرد: آقای اینجانب میباشد، پس برقع خویش را گرفته خویش را پوشانید.(8)
به گفته مرجع دینی یهودیان جمهوری اسلامی ایران، خاخام اوریل داوودی، منشأ وجوب عفاف و حجاب در شریعت یهود مستند به رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد همین فقره میباشد.(9)
همینطور در تلمود، مجازات هنگفت جدایی فارغ از پرداخت مهریه برای متخلفین از ضابطه عفاف و حجاب، پیش گویی شدهاست. ویل دورانت مورخ دارای شهرت می نویسد : در حالتیکه زنی به نقص ضابطه یهود می پرداخت، به عنوان مثالً بی آنکه رمز را پوشانده باشد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد به دربین عموم میرفت، یا این که با هر سنخی از مردان درددل میکرد یا این که صدایش آنقدر بلند بودکه زیرا در منزل اش تکلم میکرد، همسایگانش می شنیدند، در آن شکل مرد حق داشت سوای پرداخت مهر، زن را جدایی دهد. (10)
درخصوص نهی از آرایش و پیرایش در قبال نامحرم نیز در تورات، کتاب اشعیای فرستاده آمده: معبود میگوید از این جهت که دختران صهیون از خلخال، پیشانی سد، هلال، گوشواره، دستبند و زنجیر و عطردان و انگشتر و
عفاف کلمه ای عربی و به مضمون بازدارنده و بند بین دو چیز میباشد، خواه از کارها دنیوی و اشیای محسوس باشد و یا این که از کارها معنوی و غیر محسوس. در کتاب ها لغت واژه و کلمه عفاف و حجاب به معنای حائل، پرده، مخفی کردن و نهی کردن از تلاقی آمده میباشد. (4) به کار گیری از کلمه و واژه عفاف و حجاب به معنای ستر و پوشش زن، اصطلاح نسبتاً جدیدی میباشد چون این کلمه و واژه در گذشته بیشتر به معنای پرده به کار گیری می شدهاست (5) و در قدیم و به خصوص در اصطلاح فقها واژه " ستر " به معنای پوشش، به مکان مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد عفاف، برای این خواسته به عمل می رفته میباشد. در سوره های نور و روشنایی و احزاب حدود پوشش و تماس های زن ومرد سوای بیان کلمه و واژه عفاف و حجاب اورده شده میباشد و آیه ای که در آن عفاف به فعالیت رفته میباشد مرتبط با زنان فرستاده (صلی الله علیه و آله و سلم) میباشد. (6) با این درحال حاضر معنای اصطلاحی نو این کلمه عبارت میباشد از پوششی که زن در قبال نامحرمان استعمال می کند.
تشریع وجوب عفاف در آیین یهود و التزام عملی زنان یهودی به آن تماماً پرنور و آشکار میباشد و این دستور که هنوز در برخی از زنان مؤمن یهودی رعایت عفاف بی نقص و به کار گیری از پوشش شکل مشهود است، آرم آن میباشد که عفاف منزلت والایی دربین خاندان یهود داشته میباشد. بایقین می بایست ریشه و خاستگاه رعایت عفاف از سوی زنان در ادوار تاریخ را در متنها مذهبی آن ها کاوش نمود، چون اوامر فقهی که در زمان تاریخ تداوم یافته و دستخوش تغییرات عمده ای نشده میباشد، مارا بدین واقعیت رهنمون می سازد کهاین دستورها در کتاب های مقدس از تأکید بیشتری منتفع بوده اند. (7)
در موضعها زیادی از کتاب مقدس تورات و کتاب فقاهتی تلمود که یکیاز کتابهای اصلی شرعی آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و در واقعیت فقه مدون و دستورالعمل معاش یهودیان میباشد، به صورت روشنی وجوب پوشش و نهی از اختلاط با نامحرمان و مفاد اکثری دیگر در مورد با حجب و حیا و عفت اورده شده میباشد که در حال حاضر به یه خرده از آنها اشاره میکنیم:
در مهاجرت پیدایش اینگونه میخوانیم:
( و رفقه چشمان خویش را بلند کرد و اسحاق را مشاهده کرد و از شتر خویش فرود آمده چون که از خادم پرسید: این مرد که می باشد که در صحرا به استقبال ما میاید و خادم اظهارکرد: آقای اینجانب میباشد، پس برقع خویش را گرفته خویش را پوشانید.(8)
به گفته مرجع دینی یهودیان جمهوری اسلامی ایران، خاخام اوریل داوودی، منشأ وجوب عفاف و حجاب در شریعت یهود مستند به رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد همین فقره میباشد.(9)
همینطور در تلمود، مجازات هنگفت جدایی فارغ از پرداخت مهریه برای متخلفین از ضابطه عفاف و حجاب، پیش گویی شدهاست. ویل دورانت مورخ دارای شهرت می نویسد : در حالتیکه زنی به نقص ضابطه یهود می پرداخت، به عنوان مثالً بی آنکه رمز را پوشانده باشد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد به دربین عموم میرفت، یا این که با هر سنخی از مردان درددل میکرد یا این که صدایش آنقدر بلند بودکه زیرا در منزل اش تکلم میکرد، همسایگانش می شنیدند، در آن شکل مرد حق داشت سوای پرداخت مهر، زن را جدایی دهد. (10)
درخصوص نهی از آرایش و پیرایش در قبال نامحرم نیز در تورات، کتاب اشعیای فرستاده آمده: معبود میگوید از این جهت که دختران صهیون از خلخال، پیشانی سد، هلال، گوشواره، دستبند و زنجیر و عطردان و انگشتر و