تأکید بر رویکرد مسالمت آمیز بر اساس عدل و داد مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد با رهروان تمامی ادیان و جامعه بشری از شئون براق اسلام میباشد. عدل و داد و برابری اسلامی نقش عمده ای در جذب عموم جمهوری اسلامی ایران به اسلام داشت. پروفسور مطهری در این مورد نوشت: «این عدل و داد و برابری اسلامی میباشد که بیش تر از هر چیز روح تشنه اهل ایران را به سوی اسلام کشانده میباشد».
آئین مبین اسلام تبعیض و تبعیض میان اشخاص مطابق طبقه و عمل را نمی پذیرد و مدافع و مروج معنا برادری بالاتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی میباشد. بدین ترتیب در فرهنگ وتمدن جهانی اسلام، سوء استعمال و تجاوز از حدودی که آفریدگار برای آدم انتخاب نموده است، سوء به کار گیری و پلیدی میباشد. بر این پایه، نظام کاست قدیم درد جمهوری اسلامی ایران در اسلام جایگاهی نداشت. چون مطابق موازین اسلامی، همگی ملتها و اقوام در نزد آفریدگار برابرند و شأن و رده هر شخصی فارغ از دقت آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد به قومیت، لهجه و فرهنگ و تمدن، ولی در رده خداپرستی گزینش و محاسبه میشود. وفاداری
معرفی اسلام و وعده عدل و داد و برادری که در خاطرنشان کرد و گوی نخستین رسول مسلمان به بین آمد، دل بخش اعظمی از ایرانیان را علیه اسلام قابل انعطاف کرد. براین اساس، لمبتون فرض کرد که سرعت نسبی و سهولت تسخیر اعراب سود این حقیقت میباشد که اسلام به عموم خویش وعده داده میباشد که آنانرا از یک موقعیت اجتماعی فلاکت توشه وملال آور رهایی بخشد.
طبیعی میباشد اشخاصی که سختی میبرند و در قفس های نظام طبقاتی محبوس گردیده اند بدین سیرتکامل آموزه ها عشق و علاقه مند شوند. چنین به آن ها وعده داده شد که از خرابی، تعصب، تبعیض و بی عدالتی نظام طبقاتی نسبت به طبقات فرودست جامعه که پستتر از حیوان ها طبقات بالا محسوب می شدند، نجات پیدا نمایند. به این ترتیب اصل مساوات و انصاف اسلام، دسته های فرودست و سختی چشم را اسیر خویش کرد و آنها را بهاین آیین الهی جذب کرد.
آسانی و خلوص
یکیاز دیگر از خصوصیت های ایدئولوژی اسلامی که گردآوری های اهل ایران را به سوی اسلام جذب کرد، آسانی و سهولت احکام آن بود. رنج و قشربندی آئین زرتشت با آداب و رسوم و آداب کم آب و ملال آور آن که آکندهاز مقررات و قانون ها شرعی دردناک و بی مفهوم بود، از دلایل اصلی تمایلات اسلامی ایرانیان به شمار میرفت.
اصول بنیادین اسلام برای همگان به ویژه قشرها فرودست رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد جامعه معمولی و قابل فهم و شعور بود و بیشتراز نظام های خداباورانه ادیان دیگر مانند اهورامزدا و اهریمن و دیگر خدایان و فلسفه های غامض تازه در معرض روئت کرد عموم بود. ادیان . مانند مانوییسم بدین ترتیب، اصل توحید که همگان را دراین وادی از سردرگمی رها میکرد، یکیاز کارداران اساسی بسط اسلام به شمار میرفت.
آئین مبین اسلام با بیزاری از عقاید ناروا و غلط و سنت گرایی و نیز سماجت بر احترام به کارها معنوی، مبنا ای نو و در دسترس برای دموکراسی در قبال سنت گرایان و کهنه گرایان اهل ایران دارااست. اسلام آسانی را با ابهام، توحید را با کثرت الوهیت و تثلیث، انسانیت انسانی را با الوهیت انسانی، جستجوی واقعیت و دانش را با خرافه و باورهای بی آلایش و اثبات فقهی را برای تضارب ها و مجادلات مذهبی جایگزین می نماید.
اسلام خیر صرفا از حیث ایمانی بی آلایش و راحت بود، بلکه در کار به هیچ عنوان دارنده ابهام ادیان دیگر خلا. در واقع همان طور که منش عبادت آسوده میباشد چاره هایی که توضیح شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد میدهد نیز سهل وآسان میباشد. ایفا فقاهتی اسلام به آسانی و فارغ از تشریفات جاری ساختن میشود و از ابهام، تناقض و ناباوری اعتقادات قبلی خبری وجود ندارد
تأکید بر رویکرد مسالمت آمیز بر اساس عدل و داد مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد با رهروان تمامی ادیان و جامعه بشری از شئون براق اسلام میباشد. عدل و داد و برابری اسلامی نقش عمده ای در جذب عموم جمهوری اسلامی ایران به اسلام داشت. پروفسور مطهری در این مورد نوشت: «این عدل و داد و برابری اسلامی میباشد که بیش تر از هر چیز روح تشنه اهل ایران را به سوی اسلام کشانده میباشد».
آئین مبین اسلام تبعیض و تبعیض میان اشخاص مطابق طبقه و عمل را نمی پذیرد و مدافع و مروج معنا برادری بالاتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی میباشد. بدین ترتیب در فرهنگ وتمدن جهانی اسلام، سوء استعمال و تجاوز از حدودی که آفریدگار برای آدم انتخاب نموده است، سوء به کار گیری و پلیدی میباشد. بر این پایه، نظام کاست قدیم درد جمهوری اسلامی ایران در اسلام جایگاهی نداشت. چون مطابق موازین اسلامی، همگی ملتها و اقوام در نزد آفریدگار برابرند و شأن و رده هر شخصی فارغ از دقت آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد به قومیت، لهجه و فرهنگ و تمدن، ولی در رده خداپرستی گزینش و محاسبه میشود. وفاداری
معرفی اسلام و وعده عدل و داد و برادری که در خاطرنشان کرد و گوی نخستین رسول مسلمان به بین آمد، دل بخش اعظمی از ایرانیان را علیه اسلام قابل انعطاف کرد. براین اساس، لمبتون فرض کرد که سرعت نسبی و سهولت تسخیر اعراب سود این حقیقت میباشد که اسلام به عموم خویش وعده داده میباشد که آنانرا از یک موقعیت اجتماعی فلاکت توشه وملال آور رهایی بخشد.
طبیعی میباشد اشخاصی که سختی میبرند و در قفس های نظام طبقاتی محبوس گردیده اند بدین سیرتکامل آموزه ها عشق و علاقه مند شوند. چنین به آن ها وعده داده شد که از خرابی، تعصب، تبعیض و بی عدالتی نظام طبقاتی نسبت به طبقات فرودست جامعه که پستتر از حیوان ها طبقات بالا محسوب می شدند، نجات پیدا نمایند. به این ترتیب اصل مساوات و انصاف اسلام، دسته های فرودست و سختی چشم را اسیر خویش کرد و آنها را بهاین آیین الهی جذب کرد.
آسانی و خلوص
یکیاز دیگر از خصوصیت های ایدئولوژی اسلامی که گردآوری های اهل ایران را به سوی اسلام جذب کرد، آسانی و سهولت احکام آن بود. رنج و قشربندی آئین زرتشت با آداب و رسوم و آداب کم آب و ملال آور آن که آکندهاز مقررات و قانون ها شرعی دردناک و بی مفهوم بود، از دلایل اصلی تمایلات اسلامی ایرانیان به شمار میرفت.
اصول بنیادین اسلام برای همگان به ویژه قشرها فرودست رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد جامعه معمولی و قابل فهم و شعور بود و بیشتراز نظام های خداباورانه ادیان دیگر مانند اهورامزدا و اهریمن و دیگر خدایان و فلسفه های غامض تازه در معرض روئت کرد عموم بود. ادیان . مانند مانوییسم بدین ترتیب، اصل توحید که همگان را دراین وادی از سردرگمی رها میکرد، یکیاز کارداران اساسی بسط اسلام به شمار میرفت.
آئین مبین اسلام با بیزاری از عقاید ناروا و غلط و سنت گرایی و نیز سماجت بر احترام به کارها معنوی، مبنا ای نو و در دسترس برای دموکراسی در قبال سنت گرایان و کهنه گرایان اهل ایران دارااست. اسلام آسانی را با ابهام، توحید را با کثرت الوهیت و تثلیث، انسانیت انسانی را با الوهیت انسانی، جستجوی واقعیت و دانش را با خرافه و باورهای بی آلایش و اثبات فقهی را برای تضارب ها و مجادلات مذهبی جایگزین می نماید.
اسلام خیر صرفا از حیث ایمانی بی آلایش و راحت بود، بلکه در کار به هیچ عنوان دارنده ابهام ادیان دیگر خلا. در واقع همان طور که منش عبادت آسوده میباشد چاره هایی که توضیح شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد میدهد نیز سهل وآسان میباشد. ایفا فقاهتی اسلام به آسانی و فارغ از تشریفات جاری ساختن میشود و از ابهام، تناقض و ناباوری اعتقادات قبلی خبری وجود ندارد